Instalace a první spuštění

Zdravím, dnes se vám pokusím popsat, jak zprovoznit V-ray pro blender. Jak jsem již řekl v úvodu, s blenderem je kompatibilní pouze verze V-raye určená pro Mayu.

Nejprve je nutné se registrovat na domovských stránkách Chaos Group. Následně máte možnost stáhnout si demo nebo se rovnou stát betatesterem Chaos Group. Ve druhém případě obdržíte od společnosti licenci. V případě dema budete omezeni při nastavení rozlišení (max. 600 x 450), ve scéně lze použít maximálně 5 světel a 200 objektů.

 K dispozici máte verzi pro Windows 32/64 bit a Linux 32/64 bit.

Po spustění instalace musíte zadat cesty ke kořenové složce a složce s pluginy. Takže například na disku C: vytvoříte složku "Vray" a v té další složku "Plugins". Viz obrázek:

 

....a nainstalujte. Pokud máte betaverzi je ještě nutné otevřít zástupce "Launch the V-Ray license server", kam pošlete e-mailem číslo produktu a obratem vám příjde licenční číslo, které vložíte do řádky pod tím a potvrdíte.Tím je instalace dokončena..

Teď zbývá jenom stáhnout script na stránce https://blender.bevice.net.ru/ , který zkopírujete do složky "Scripts" v kořenové  složce "Blender".

Po spuštění Blenderu klepnete v horní liště na tlačítko Render a dále na script pro V-ray.

Posledním, co musíte nastavit, je cesta ke spouštěcímu souboru V-Raye. Klepněte na záložku "System" , vyberte spoštěcí soubor a klepněte na "Save" .

Před zahájením renderu musíte scénu exportovat. A to pokaždé, když změníte nebo přidáte jakýkoliv objekt. Při změně materialů exportovat znova nemusíte! Na závěr doplním, že V-Ray zatím nepodporuje procedurální textury Blenderu.

Postup:

1) Označit kameru (pravým klikem)

2) Kliknout na "Export Meshes"

3) A poté konečně "Render"

 

V případě nejasností se ještě můžete podívat na videotutorial zde.

 

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.